
Vous vous demandez comment redonner à votre communauté?
Vous pouvez vous impliquer en posant des Gestes de Bonté de toute sorte. Cela peut être aussi simple que d’acheter du café et des beignets pour les membres d’une organisation à but non lucratif ou d’écrire des messages inspirants sur le trottoir. Ou encore, il peut s’agir de faire du bénévolat hebdomadaire dans une organisation caritative locale qui vous tient à cœur. Quelle que soit la forme que vous leur donnez, on espère que vos gestes de bonté feront une différence significative dans la vie des Canadiens.
Les Gestes de Bonté englobent tous les investissements sociaux réalisés avec le soutien de bénévoles, y compris :
- Gestes de Bonté – en tant qu’événement philanthropique unique – individuel ou en équipe (anciennement « Journées d’entraide »)
Gestes de Bonté et la COVID-19
Notre monde a changé avec la COVID-19. Mais cela ne signifie pas que nous devons cesser d’innover; en fait, c’est plus que jamais nécessaire. Notre priorité est la santé et la sécurité de nos gens. En plus de suivre les directives du gouvernement provincial, une liste de contrôle HSSE sera fournie pour s’assurer que d’autres précautions (par exemple le partage de matériel, le covoiturage) sont prises.
Il existe des moyens de redonner à votre communauté en toute sécurité grâce au bénévolat virtuel. Vous pouvez trouver des idées de bénévolat sur la plateforme Spark en cliquant sur le lien suivant : https://shell.benevity.org/fr/user/login.
Cette liste de possibilités de volontariat virtuel, à distance et basé sur les compétences vous offre quelques moyens de contribuer et de continuer à faire la différence.
En voici quelques exemples :
- Donner du sang.
- Coordonner une heure de conte virtuel, d’exercice ou de divertissement pour les enfants (afin d’aider les parents qui n’ont pas de services de garderie).
- Faire partie de groupes de soutien numérique pour des causes qui vous tiennent à cœur.
- Rejoindre un groupe Facebook « Adoptez un aîné ».
- Soutenir les petites entreprises de votre communauté en commandant des cartes-cadeaux à utiliser plus tard ou à faire livrer, le cas échéant.
Si vous êtes bénévole, veuillez vous assurer que l’organisation bénéficiaire peut accueillir l’événement et a mis en place des protocoles qui répondent aux exigences du gouvernement et de Shell.
Comment s’impliquer
Un ou plusieurs bénévoles sont nécessaires pour une activité Gestes de Bonté; c’est également une excellente activité favorisant l’esprit d’équipe qui est axée sur les efforts de bénévolat organisés à l’intention d’une organisation à but non lucratif.
Tous les Gestes de Bonté ne nécessitent pas nécessairement de financement, mais si vous avez besoin de fonds pour mener à bien votre activité, vous pouvez demander jusqu’à 500 $ sous forme de cartes-cadeaux de la marque Shell ou de cartes de crédit prépayées pour couvrir les frais accessoires.
Formulaire de demande en ligne
Nous aimerions en savoir plus sur votre activité Gestes de Bonté. Même si vous n’avez pas besoin de fonds ou de matériel, nous vous demandons de soumettre un formulaire de demande en ligne. De cette façon, nous prenons conscience des grands gestes de bonté que vous posez.
Pour accéder au formulaire de demande en ligne, cliquez sur
Nous aimerions connaître votre histoire!
Comme on dit, partager c’est se soucier des autres, alors n’hésitez pas à partager votre expérience de bénévolat sur le site Gestes de Bonté Yammer, et la publier sur Facebook, Twitter et Instagram avec #gestesdebonté. Si vous publiez des photos, veuillez vous assurer que vous avez l’autorisation de la ou des personnes concernées. Le formulaire d’autorisation peut être obtenu ici.
Si vous avez des questions, veuillez les envoyer par courriel à SCAN-Fuelling-Kindness@shell.com.
Gestes de Bonté à l’occasion du Mardi je donne – la journée mondiale du don
Shell célèbre la 8e édition du Mardi je donne en partageant avec vous l’histoire émouvante d’une personne dont l’idée s’est révélée bien plus importante que prévu.
Mardi je donne est devenu un mouvement mondial de don et de bénévolat.
Fuelling Kindness Video 2020
Title: Shell Canada Fuelling Kindness 2020
Duration: 03:30
Description
A heartwarming story from our Scotford Manufacturing site in Canada where team members felt passionate about finding ways to support healthcare workers during the pandemic. Using a 3D printer, the team produced face shields to give to frontline workers who needed Personal Protective Equipment (PPE).
Shell Canada Fuelling Kindness 2020 - Transcript
[Soft instrumental melody begins]
[Voiceover]
Mark: “When you're hit by the unknown. Sometimes you're not sure how you're going to help, but this small idea got way bigger than I thought it would.”
[Animated video plays while voiceover]
Wording “sometimes you are not sure how you are going to help” appears while man wearing coverall and hard hat walks across screen carrying a box.
[Radio sounds begins]
[Zoom to video footage of a man sitting in his vehicle and listening to radio regarding Covid-19 pandemic]
Radio announcer: “As this pandemic grows, frontline health workers face shortages of personal protective equipment.”
[Soft instrumental melody resumes]
[Video footage continues of a man sitting in his vehicle]
Mark: “When COVID first started hitting Canada, the thing that really bothered me was the notion of Canadians -- especially frontline workers -- just didn't have enough PPE you know, personal protective equipment.”
[Cut to video footage of men at a Refinery working on equipment and upbeat music begins along with voiceover]
Mark: “Where I work, I couldn't imagine not having PPE”.
[Cut to video footage of male co-workers at site standing in PPE, zoom to men looking at shield designs on the computer while voiceover]
Mark: “We heard about other companies retooling to manufacture personal protective equipment, and it made us wonder what could we do to help.”
[Voiceover with video footage of frontline workers actively working in a hospital pushing a stretcher]
Radio announcer: “Frontline workers say they're worried”.
[Cuts to video footage of people looking at drafts of face shields designs voiceover begins zooms to video of Mark having a discussion with co-worker and Manager]
Mark: “The more I watched the news, the more I realized that the timing was urgent. We had a great idea to make face shields, but we didn't know if our manager would go for it. Initially I pitched building about 300. He said, how about 2000? That was a lot of pressure”.
[Cuts to video footage of Downtown city scape]
[Sound of Shell Music begins]
[Zooms to video footage of man talking]
David:” We had the feeling that we were under prepared for what the reality of this pandemic was going to create for us”.
[Cuts to video footage of day to day operations at homeless shelter including busy workers at the George Spady Society]
David: “We're serving a vulnerable population here in Edmonton, running a detox and stabilisation unit. PPE was not available. There was a bit of desperation setting in. I personally was feeling a little bit nervous, understanding that we could be in trouble”.
[Zoom back to video footage of the Refinery with voiceover and zooms to female removing boxes from her car]
Tracy: “I'm used to ordering pump parts, motors, gaskets, pipe. And I got a call from Mark with a very strange list of materials. It was fun. I jumped right in.”
[Cuts to video footage of Refinery site volunteers gathering supplies and assembling face shields. A box is being packed and carried across the screen]
Mark: The feeling was overwhelming to have over a hundred people, volunteer to help make these face shields from all walks of life in our plant. We started to hear that Quebec was getting hit really hard with COVID. Our first shipment went to that province. That was an awesome moment. It felt fantastic”.
[Cuts to video footage of montage of various face shield recipients and fabrication of face shield and slide back to volunteers assembling face shields]
Mark: “We started getting more requests from provinces across Canada. They were saying, we'll take as many as you can make. Initially, we talked about making 2,000”.
[Video footage of female sitting in her car talking and starts driving to local sewing and craft store]
Tracy: “By the time the end of that 2000 came, it had moved up to 3000. It was incredibly hard to find material to complete those 3000”.
Mark: “Raw materials were becoming hard to find. We were having to look in really odd places to locate them, but we knew we just had to keep going”.
[zoom back to video footage of George Spady Society showing workers opening boxes and pulling out face shields]
David: “So to tell you the truth, I wasn't expecting the delivery of shields. We opened it up and it was like face shields. And a lot of them.
[Cut to video footage of David speaking as well as workers joyously opening boxes and putting on face shields showing happiness and a sense of relief and safety]
David: “It was really heartwarming to know that people were going above and beyond. It's not even their job, but they knew that people were desperate for them. Our staff do amazing work here and when they're fully supported and they feel safe, their capacity to give is enormous.
[Cut to video footage of workers wearing shields and zoom back to the Refinery assembling shields]
Mark: “Canadians look out for one another pure and simple. I never felt more proud to see a team like that come together. Let's just keep taking care of each other”.
[Sound of Shell Music Ends]
[Animated text fades onto the screen]
Choose kindness and watch it grow.
#FuellingKindness
[Shell Logo Emerges Against White Background]
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